påskafton

idag vaknade jag runt klockan elva. jag sov hos farmor och farfar. då gick jag ner och åt frukost. sedan så skulle vi åka till pappas faster och äta påskmat. när vi kom dit så var det potatis, korv,fisk, potatisgratäng, smörgås, dricka och allt man kan tänka sig. först åt vi lite mat och sen så ställdes de fram stora lass av sockerkakor & päronpaj. kanske hur gott som helst. hade kunnat äta upp allt själv om man inte skulle bli så förbaskat mätt. sedan så åkte vi hem och hämtade mamma för att hon hade varit hemma och sovit för hon hade jobbat natt. men då skulle vi iväg till min mormor och äta middag. där var även mina kusiner och tremänning. fick massor med påskägg och pengar och sånt. där åt vi kyckling och ris. eller de var för mig och mina kusiner för vi tycker inte om ''flygande jacob''. efter så hade mormor dukat upp med chokladpudding och grädde. ja du kan ju tänka dig. man var ju inte lite mätt. och sen efter kanske en timme så ställde hon fram kaffe kakor och TÅRTA ! ja min mormor måste vilja att jag ska rulla hem igen. sedan så åkte annika och alex med oss i bilen hem och vi släppte av dom i storvik. då berättade annika att de fanns nåt ställe i storvik som de spökade i ! att det var en flicka som stog vid vägkanten och ville lifta. och så försvann hon bara när hon satte sig i bilen. och jag är så jäkla lättskrämd så jag vågade inte vara ensam hemma sen så jag följde med pappa till farmor och farfar och kollade på hockey. eller, pappa och farmor och farfar kollar. jag sitter vid datan och lyssnar lite på musik. ska väl snart åka hem. fast jag och farmor ska nog spela lite på www.vetgirig.nu . det är kanske hur kul som helst. man blir medlem där och så och så är de frågesport. det här kan jag och frida spela hur länge som helst utan att tröttna. fast det är ganska svåra frågor. det är lite otur. men då tar an hjälp av mamma eller farmor. haha, aja, harebra!
- imorgon åker frida & emilia till fjällen. hoppas dom får de toppen.

Kommentarer
Postat av: a

flygande jacob som är så gott :D hehe

2008-03-22 @ 22:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0