emma jag älskar dig !

Du var som min syster när vi var 1 år gammal. Alla var tvungen att fråga våra föräldrar vem som var vem. Vi var så lika du och jag. När vi skulle bort och skulle ha fina kläder på oss hade vi likadanna kläder. Annars kunde de bli bråk. Det spelade ingen roll att du bodde borta i stockholm. du var ändå min bästavän fast vi var kanske fyra år. Varje gång du kom tillbaka och hälsade på var vi så himla blyga för varandra. Ungefär dom sista dagarna varje gång tog vi fram docklådan och började att leka. Men sen fick du åka hem. Jag  blev såklart ledsen och frågade alltid när du skulle komma nästa gång. Men sen så hände det att vi blev så bra kompisar igen. vi skulle bilda en popgrupp som hette '' the drinks'' vi visste ju inte vad det betydde då men vi kände att vi velade att heta så. vi kom på många låtar på bara några minuter. det gick så fort för oss för vi kom så bra överrens. vi uppträdde för våran släkt och familj och sedan så sprang vi ner för trappan och hittade på nya låtar.

Sen skulle mitt halva hjärta flytta till ett annat land. Hon skulle flytta till en annan världsdel. Hon flyttade bort, 17 timmars flygtid. Mina föräldrar sa alltid att vi skulle komma och hälsa på henne.det blev inte så. du fick nya vänner och ett helt annat liv. Du kom på sommaren & julen. vi firade julafton tillsammans och lekte med våra julklappar. Du och jag gav alltid varandra något speciellt. När du skulle åka hem så var vi ju såklart lite ledsna och så. men inte på samma sätt som när du åkte för ett år sedan. 

den smärtan i hjärtat har aldrig riktigt gått över. Du , jag , farmor, katarina, farfar och janne åkte på en sån där kryssning. du och jag var ute på däck, solade, dansade, beställde lite olika slags drinkar, provade nya hela tiden. dom var såklart alkoholfria.  jag kände verkligen att du är min vän för livet. barndomsvänner som håller i föralltid. Men sen när vi skulle kliva av båten. när du skulle åka med din mormor och jag skulle åka på bussen hem med dom andra som var med på resan. då bröt allting löst. tårarna föll och dom gick inte att stoppa. jag ville inte säga hejdå och inte träffa dig på ett år. Det är helt sjukt hur mycket jag saknar dig och hur mycket jag vill att du ska komma hit och fylla igen hålet du gjorde. det var självklart inte ditt fel. men jag vill att du kommer tillbaka mitt hjärta. ´jag har inte sett dig på ett helt år. jag älskar dig föralltid och det vet du. Du kommer hem i sommar och flyttar tillbaka till sverige. men då kommer du att bo i stockholm. och jag ska komma och hälsa på dig då. det ska jag verkligen göra emma!  vi har faktiskt alltid sagt att vi inte får glömma varandra. jag har varit så nära på att glömma dig. jag har inte tänkt nåt. men när jag tänker på allting nu . du skulle se mig nu . jag gråter, och inte bara en tår. för att du är min föralltid älskling !   / bara din rebecca !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0