innebandy...


f r i d a  ä r  o c h  k o m m e r  a l l t i d  v a r a  d e n  l i l l a  b ä s t a
Jag vet inte om det är att det bara går lite tungt nu i innebandyn eller om det är att jag börjat tröttna, kanske att det är i slutet på säsongen också. Känner mig hur oseriös på träningarna som helst och känner att jag förstör pga att min fokus inte är på topp, och det är ändå ett damlag. Tänk om vi var tillbaka och spelade när vi var runt 12 och hade vårat världens bästa astonlag som var nästan oslagbara, var inte många lag som klådde oss då, vi var grymma! När vi bestämde på vårat möte att alla skulle spela med glasögon och massa andra regler som vi alla tyckte var så bra. Vad hände sen? Jo vissa gick till olika lag, jag en av dom, och det kom nya spelare till aston. Aston för mig kommer alltid vara F94-93 som var så jäkla bra en gång. Visst det var väl ganska seriös innebandy då också, men inte så seriöst som det är nu. Minsta lilla fel och man kan få sitta. Så var det ju inte när man var liten och spelade, då hade man heller inga varianter på frislag och olika uppspel som krånglade till det, tränaren sa ''in med bollen i mål'', och det var det alla försökte, alla efter bollen för alla ville göra mest mål.
Och då blir det inte bättre med U17 laget, gästrikelaget, som har träningar varje vecka plus min egen, jag är helt enkelt en för lat människa för att orka med så ''mycket''. Fan vad jag vill ha tillbaka glasögonstiden i aston, det var då man ville ner till varjevarjevarje träning och bara få spela för att det är KUL, inte bara för att vinna hela tiden.

Kommentarer
Postat av: JULIA

Jag vill ha f93-94 igenn...

2010-03-23 @ 13:12:47
URL: http://jjuliaberg.blogg.se/
Postat av: maja

kom tillbaka till aston älsklingsgumman

2010-03-29 @ 11:46:05
URL: http://mjaua.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0