237 dagar kvar tills jag är 18 år

Varje kväll ligger jag och längtar, längtar tills jag ska få fylla 18 år. Att äntligen slippa vänta medans de andra är på krogen, att själv kunna ta bilen vart man än vill åka och att bara vara stor... Samtidigt vill jag så gärna bara ta studenten så att ingenting längre håller mig kvar här i staden. Jag vill kunna söka jobb nere i Göteborg och Malmö, vill flytta neråt och få ett jobb som jag tycker är intressant att jobba med. Alltid kunna komma hem till Sandviken igen. Alla går vidare hela tiden i sina liv och jag vill inte stå här ensam kvar och trampa på samma ställe. Min bästaste vän i världen flyttar snart högst upp i Sverige, hon går bara vidare i sitt liv före alla andra. Även när allt kommer vara sjukt jobbigt, och jag kommer sakna henne som tusan, så finns hon ett telefonsamtal bort, ett sms och även en resa dit. Förstå att få komma bort ett tag, och även få träffa henne samtidigt, de dagarna kommer vara de bästa. Och sånna dagar vill jag ha många av. Jag ska också härifrån, inte det att jag inte tycker om Sandviken, men ja...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0